Tiskové zprávy

21.04.2017

Konference MF odpověděla, jak na EET v neziskovém sektoru

Ministerstvo financí a Finanční správa ani po zavedení elektronické evidence tržeb nepolevují v kontaktní informační kampani k tomuto důležitému opatření a ve čtvrtek 20. dubna 2017 proto společně uspořádali konferenci „Venkovské spolky a EET“, které se zúčastnilo přes 200 zástupců obcí a neziskových organizací. Součástí akce byla také panelová diskuze zástupců rezortu financí, obcí a spolků, podnikatelských asociací a odborné veřejnosti.

Více informací

20.04.2017

Kontrolní akce EET v příhraničních tržnicích: většina provozovatelů se připravila

V průběhu minulého týdne proběhla v příhraničních tržnicích v Jihočeském, Plzeňském, Karlovarském a Ústeckém kraji rozsáhlá kontrolní akce v souvislosti s dodržováním povinností prodejců, které pro ně vyplývají ze zákona o evidenci tržeb. V tržnicích Strážný, Svatá Kateřina, Folmava, Potůčky, Lipový Dvůr, Hřensko a Dolní Poustevna kontroloři prověřili celkem 360 podnikatelů. Výsledky kontrol ukazují, že se zde většina provozovatelů na evidenci tržeb připravila.

Více informací

13.04.2017

Kontrolní akce EET na brněnské tržnici: 90 % kontrolovaných své povinnosti plní

Ve středu odpoledne provedli kontroloři Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj spolu s kolegy z Celního úřadu pro Jihomoravský kraj kontrolní akci na brněnské tržnici v Olomoucké ulici. Kontroloři uskutečnili 30 kontrol a kontrolních nákupů, při nichž byla zjištěna 3 závažná pochybení, která budou předána k řešení ve správním řízení. Podnikatelům hrozí pokuta až 500 tisíc korun.

Více informací

13.04.2017

Kontrolní akce EET na příhraničních tržnicích

Společná tisková zpráva Celního úřadu pro Plzeňský kraj a Finančního úřadu pro Plzeňský kraj.

Více informací

06.03.2017

Turistická informační centra nemusí nutně rušit komisní prodej

Ministerstvo financí reaguje na v médiích publikované zprávy, že některá turistická informační centra, která prodávají formou komisního prodeje výrobky zejména místních zemědělců, řemeslníků, chráněných dílen nebo například publikace místních spolků, budou tento prodej rušit v důsledku spuštění druhé fáze elektronické evidence tržeb, do které spadá i komisní prodej.

Více informací

01.03.2017

Odstartovala druhá fáze EET. Autentizační údaje si vyzvedlo 114 tisíc obchodníků

Systém evidence tržeb po náběhu 2. fáze funguje plynule a zcela bez problémů. K dnešnímu dni si vyzvedlo autentizační údaje přes 114 tisíc obchodníků. Celkem je již v systému zaevidováno 300 miliónů účtenek. Průměrná doba odezvy, kterou potvrzují i nezávislá měření, se pohybuje pod desetinou vteřiny.

Více informací

27.02.2017

Většina podnikatelů je na EET připravena

Finanční správa k dnešnímu dni vydala přibližně 160 tis. autentizačních údajů, z toho zhruba 110 tis. po startu 1. vlny po 1. prosinci 2016. Čísla poskytují dostatečnou záruku, že jakákoliv panika ohledně počtu subjektů přihlášených k druhé vlně EET rozhodně není na místě. Deklarovaná horní hranice 200 - 250 tis. subjektů, kteří by teoreticky mohli být v rámci 2. vlny povinni evidovat, zahrnovala také bez elektronické evidence tržeb obtížně kvantifikovatelný soubor podnikatelů, kteří evidovat nemusí, případně začnou až později.

Více informací

15.02.2017

Ministerstvo financí radilo podnikatelům z Ostravska, jak se připravit na EET

Dnes se v Ostravě uskutečnila v pořadí již sedmá velká konference k elektronické evidenci tržeb, tentokrát pod názvem „EET Fórum“, kterou odborně zaštítily Ministerstvo financí a Finanční správa.

Více informací

09.02.2017

Autentizační údaje k EET si zatím vyzvedla jen čtvrtina podnikatelů, Finanční správa proto do konce února rozšiřuje úřední hodiny

Druhá vlna elektronické evidence tržeb startuje již 1. března 2017. Dotkne se odhadem 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu. Zatím si však autentizační údaje vyzvedla jen čtvrtina z nich. Finanční správa proto nabízí podnikatelům možnost vyzvednout si autentizační údaje na územních pracovištích FÚ v rozšířených úředních hodinách, a to v termínu od 13. do 28. února 2017, vždy pondělí až čtvrtek od 8 do 17 hodin, v pátek od 8 do 15 hodin. Celý proces nastavení pokladního zařízení vyžaduje jistou časovou rezervu, proto apelujeme na podnikatele, aby si autentizační údaje vyzvedli co nejdříve a nevystavovali se zbytečným komplikacím spojeným s prodlením.

Více informací

08.02.2017

Čísla Finanční správy o růstu tržeb se oproti číslům ČSÚ liší, není to překvapivé

Český statický úřad dnes zveřejnil data o růstu tržeb v ubytování, stravování a pohostinství za prosinec 2016. Tento růst představuje podle ČSÚ 15,7 % v porovnání s prosincem 2015.

Více informací