Tiskové zprávy

19.01.2017

Elektronická evidence tržeb plní očekávání: Finanční správa registruje 100% zvýšení tržeb

Elektronická evidence tržeb funguje plynule a bez problémů. Do systému se od spuštění zapojilo již 43 tis. poplatníků, kteří odeslali celkem 119 mil. účtenek. Průměrná doba odezvy, která je měřena i nezávislými třetími stranami, se pohybuje pod setinou sekundy.

Více informací

10.01.2017

V Praze proběhlo první EET Fórum před spuštěním druhé vlny evidence tržeb

V úterý 10. ledna 2017 se v prostorách Aquapalace Hotelu Prague v Čestlicích uskutečnilo EET Fórum určené zejména na podnikatele v oblasti velko- a maloobchodu, kteří se do evidence tržeb zapojí od 1. března 2017. Konferenci Asociace českého tradičního obchodu a Ministerstva financí, jejíž součástí byl jako již tradičně také veletrh dodavatelů pokladních řešení, navštívilo přes 400 podnikatelů a živnostníků.

Více informací

07.12.2016

MF mezi výherce rozdělí 65 milionů ročně

Ministerstvo financí chce v polovině příštího roku spustit účtenkovou loterii pod názvem „Účtenkovka“. Loterie má zákazníky motivovat k přebírání účtenek a tím zvýšit efektivitu systému evidence tržeb a podpořit řádný výběr daní.

Více informací

01.12.2016

S účinností zákona o evidenci tržeb se snižuje DPH u stravovacích služeb

Zákon o evidenci tržeb, který představuje jedno z nejdůležitějších systémových opatření k narovnání podnikatelského prostředí v novodobé historii České republiky, vstoupil v účinnost. V souvislosti s tím došlo ke snížení DPH v oblasti stravovacích služeb z 21 na 15 % s výjimkou alkoholických nápojů.

Více informací

18.11.2016

Finanční správa rozšířila úřední hodiny k vyzvednutí autentizačních údajů k evidenci tržeb

Elektronická evidence tržeb – jeden z nejvýznamnějších projektů Finanční správy - startuje za pouhých 9 pracovních dní. Autentizační údaje si vyzvedlo už více než 36 tisíc podnikatelů. Vzhledem k blížícímu se termínu zahájení evidence tržeb a skutečnosti, že ne všichni podnikatelé dosud o autentizační údaje požádali, rozhodla se Finanční správa prodloužením pracovních hodin usnadnit podnikatelům jejich získání na územních pracovištích finančních úřadů.

Více informací

11.11.2016

MF odmítá odklad etržeb o 2 roky i nesystémové snížení spotřební daně na pivo

Návrh TOP 09 na odložení účinnosti Zákona o evidenci tržeb vnímáme v kontextu dosavadní opoziční rétoriky vůči etržbám, která se vyznačuje zkreslováním faktů a strašením podnikatelů prostřednictvím záměrných dezinformací. Odložení EET o 2 roky je zcela nekonstruktivní návrh, který by státu i podnikatelům přinesl pouze další náklady.

Více informací

07.11.2016

V Ostravě se konala další z velkých konferencí o EET

V pátek 4. 11. 2016 se v Ostravě uskutečnila další z konferencí na téma „Evidence tržeb v praxi“. Velkou akci v historických prostorách Trojhalí Karolina uspořádalo Ministerstvo financí společně s Finanční správou a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR. Konferenci i doprovodný veletrh si nenechalo ujít 650 návštěvníků, kteří si zde mohli prohlédnout nabídku pokladních řešení od dvou desítek vystavovatelů.

Více informací

02.11.2016

Podnikatelé si mohou EET vyzkoušet v pilotním provozu

V úterý 1. listopadu byl spuštěn pilotní provoz evidence tržeb, díky kterému si podnikatelé mohou vyzkoušet, zda je jejich provozovna připravena na bezproblémový náběh evidence tržeb. Ta se v první fázi od 1. prosince 2016 bude týkat přibližně 40 000 subjektů působících v sektoru stravovacích služeb a hotelnictví.

Více informací

18.10.2016

Spuštění elektronické evidence tržeb se blíží. Podnikatelé, vyzvedněte si své autentizační údaje.

Do startu elektronické evidence tržeb zbývá 29 pracovních dní. Podnikatelům ve stravovacích a ubytovacích službách vznikne povinnost evidovat tržby již 1. prosince 2016. Před první evidovanou tržbou je však nutné požádat správce daně o autentizační údaje. Finanční správa apeluje na podnikatele, aby neodkládali podání žádosti o autentizační údaje na poslední chvíli.

Více informací

05.09.2016

O autentizační údaje k evidenci tržeb lze žádat výhradně elektronicky přes Daňový portál nebo osobně na finančním úřadě

Finanční správa upozorňuje podnikatele a jejich zástupce, že žádost o autentizační údaje k evidenci tržeb je možné podat pouze dvěma způsoby, a to buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu. 

Více informací