Tiskové zprávy

13.04.2017

Kontrolní akce EET na brněnské tržnici: 90 % kontrolovaných své povinnosti plní

Ve středu odpoledne provedli kontroloři Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj spolu s kolegy z Celního úřadu pro Jihomoravský kraj kontrolní akci na brněnské tržnici v Olomoucké ulici. Kontroloři uskutečnili 30 kontrol a kontrolních nákupů, při nichž byla zjištěna 3 závažná pochybení, která budou předána k řešení ve správním řízení. Podnikatelům hrozí pokuta až 500 tisíc korun.

Více informací

06.03.2017

Turistická informační centra nemusí nutně rušit komisní prodej

Ministerstvo financí reaguje na v médiích publikované zprávy, že některá turistická informační centra, která prodávají formou komisního prodeje výrobky zejména místních zemědělců, řemeslníků, chráněných dílen nebo například publikace místních spolků, budou tento prodej rušit v důsledku spuštění druhé fáze elektronické evidence tržeb, do které spadá i komisní prodej.

Více informací

01.03.2017

Odstartovala druhá fáze EET. Autentizační údaje si vyzvedlo 114 tisíc obchodníků

Systém evidence tržeb po náběhu 2. fáze funguje plynule a zcela bez problémů. K dnešnímu dni si vyzvedlo autentizační údaje přes 114 tisíc obchodníků. Celkem je již v systému zaevidováno 300 miliónů účtenek. Průměrná doba odezvy, kterou potvrzují i nezávislá měření, se pohybuje pod desetinou vteřiny.

Více informací

27.02.2017

Většina podnikatelů je na EET připravena

Finanční správa k dnešnímu dni vydala přibližně 160 tis. autentizačních údajů, z toho zhruba 110 tis. po startu 1. vlny po 1. prosinci 2016. Čísla poskytují dostatečnou záruku, že jakákoliv panika ohledně počtu subjektů přihlášených k druhé vlně EET rozhodně není na místě. Deklarovaná horní hranice 200 - 250 tis. subjektů, kteří by teoreticky mohli být v rámci 2. vlny povinni evidovat, zahrnovala také bez elektronické evidence tržeb obtížně kvantifikovatelný soubor podnikatelů, kteří evidovat nemusí, případně začnou až později.

Více informací

15.02.2017

Ministerstvo financí radilo podnikatelům z Ostravska, jak se připravit na EET

Dnes se v Ostravě uskutečnila v pořadí již sedmá velká konference k elektronické evidenci tržeb, tentokrát pod názvem „EET Fórum“, kterou odborně zaštítily Ministerstvo financí a Finanční správa.

Více informací

09.02.2017

Autentizační údaje k EET si zatím vyzvedla jen čtvrtina podnikatelů, Finanční správa proto do konce února rozšiřuje úřední hodiny

Druhá vlna elektronické evidence tržeb startuje již 1. března 2017. Dotkne se odhadem 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu. Zatím si však autentizační údaje vyzvedla jen čtvrtina z nich. Finanční správa proto nabízí podnikatelům možnost vyzvednout si autentizační údaje na územních pracovištích FÚ v rozšířených úředních hodinách, a to v termínu od 13. do 28. února 2017, vždy pondělí až čtvrtek od 8 do 17 hodin, v pátek od 8 do 15 hodin. Celý proces nastavení pokladního zařízení vyžaduje jistou časovou rezervu, proto apelujeme na podnikatele, aby si autentizační údaje vyzvedli co nejdříve a nevystavovali se zbytečným komplikacím spojeným s prodlením.

Více informací

08.02.2017

Čísla Finanční správy o růstu tržeb se oproti číslům ČSÚ liší, není to překvapivé

Český statický úřad dnes zveřejnil data o růstu tržeb v ubytování, stravování a pohostinství za prosinec 2016. Tento růst představuje podle ČSÚ 15,7 % v porovnání s prosincem 2015.

Více informací

03.02.2017

Kontroly EET přitvrzují

Dnes uplynulo 65 dní od doby, kdy vstoupil v účinnost zákon o evidenci tržeb. V první fázi mají podnikatelé, poskytující stravovací a ubytovací služby, povinnost evidovat tržby přijaté v hotovosti a obdobným způsobem.

Více informací

19.01.2017

Elektronická evidence tržeb plní očekávání: Finanční správa registruje 100% zvýšení tržeb

Elektronická evidence tržeb funguje plynule a bez problémů. Do systému se od spuštění zapojilo již 43 tis. poplatníků, kteří odeslali celkem 119 mil. účtenek. Průměrná doba odezvy, která je měřena i nezávislými třetími stranami, se pohybuje pod setinou sekundy.

Více informací

13.01.2017

Elektronická evidence tržeb jde do druhého kola. Podnikatelé, vyzvedněte si včas své autentizační údaje.

Druhá vlna elektronické evidence tržeb startuje již 1. března 2017. Dotkne se odhadem 250 tisíc podnikatelských subjektů z maloobchodu a velkoobchodu. Podnikatelé by neměli odkládat podání žádosti o autentizační údaje na poslední chvíli.

Více informací

Nacházíte se zde: