O autentizační údaje k evidenci tržeb lze žádat výhradně elektronicky přes Daňový portál nebo osobně na finančním úřadě

05.09.2016

Finanční správa upozorňuje podnikatele a jejich zástupce, že žádost o autentizační údaje k evidenci tržeb je možné podat pouze dvěma způsoby, a to buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu. 

Žádost o autentizační údaje podaná nepodporovaným způsobem (například datovou schránkou nebo papírově) je vadná a správce daně nebude moci autentizační údaje přidělit.

Podatel, který podá žádost nepodporovaným způsobem, bude správcem daně vyzván k odstranění vady podání. Uvedenou vadu lze odstranit podáním nové žádosti o autentizační údaje, a to jedním z výše uvedených, zákonem stanovených způsobů.

Žádost o autentizační údaje lze elektronicky podat prostřednictvím Daňového portálu zde.

O autentizační údaje za prvních pět dní od spuštění jejich vydávání požádalo Finanční správu zhruba 500 subjektů. Podíl elektronických podání a osobních návštěv finančních úřadů byl přibližně stejný.

Kompletní informace o evidenci tržeb, a to jak pro podnikatele, firmy, tak pro vývojáře i širokou veřejnost, naleznete na www.etrzby.cz. Velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete zde: http://cs/nejcastejsi-dotazy-podnikatelu