Finanční správa rozšířila úřední hodiny k vyzvednutí autentizačních údajů k evidenci tržeb

18.11.2016

Elektronická evidence tržeb – jeden z nejvýznamnějších projektů Finanční správy - startuje za pouhých 9 pracovních dní. Autentizační údaje si vyzvedlo už více než 36 tisíc podnikatelů. Vzhledem k blížícímu se termínu zahájení evidence tržeb a skutečnosti, že ne všichni podnikatelé dosud o autentizační údaje požádali, rozhodla se Finanční správa prodloužením pracovních hodin usnadnit podnikatelům jejich získání na územních pracovištích finančních úřadů.

Rozšířené úřední hodiny jsou v termínu od 21. 11. do 2. 12. 2016 od pondělí do čtvrtka od 8:00 hodin do 18:00 hodin, v pátek od 8:00 hodin do 16:00 hodin.

Žádost o autentizační údaje lze podat také elektronicky prostřednictvím Daňového portálu zde s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky).

K úspěšnému zapojení do evidence tržeb musí podnikatelé po získání autentizačních údajů učinit další kroky (zaevidovat provozovny, získat certifikát a zejména zprovoznit pokladní zařízení). Finanční správa proto nedoporučuje odkládat získání autentizačních údajů na poslední listopadový týden, protože pro podnikatele povinně evidujícího od 1. prosince pak může být velmi obtížné, až nemožné, být k tomuto datu plně připraven na evidenci.

Kompletní informace o evidenci tržeb, a to jak pro podnikatele, firmy, tak pro vývojáře i širokou veřejnost, naleznete na www.etrzby.cz. Velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete zde: http://cs/nejcastejsi-dotazy-podnikatelu