Co když něco selže
Přehled možných komplikací při evidenci a jejich řešení.
Co když nejde internet?
V případě, že nepůjde odeslat datová zpráva s údaji o evidované tržbě on-line z důvodu krátkodobého výpadku spojení, může poplatník vydat účtenku bez fiskálního identifikačního kódu přiděleného systémem Finanční správy. Poplatník pak musí odeslat údaje o této transakci do systému Finanční správy bezprostředně po obnovení spojení, nejpozději do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby.

Co když nebude k dispozici vůbec žádné internetové připojení?

Co když se přeruší spojení během transakce?
Pokud dojde z jakéhokoliv důvodu k přerušení spojení během transakce (např. se může jednat o výpadek na straně Finanční správy nebo chyby v síti), postupuje poplatník obdobně jako v případě výpadku internetu, tj. zašle údaje o evidované tržbě do systému Finanční správy bezprostředně po obnovení spojení, nejpozději do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby.

Co když udělám chybu na pokladně a budu muset provést storno?
Provést storno je samozřejmě možné. Informace o stornu bude odeslána do systému Finanční správy stejným způsobem jako informace o evidované tržbě, jen jako mínusová položka. Provedené storno není z technického hlediska vázáno na původně zaslanou datovou zprávu (resp. vydanou účtenku).

Co když se mi rozbije pokladna, to budu muset zavřít?
